HairStyle (Lockigt hår)♥

Hur jag får mitt hår vågit/lockigt efter att ha plattat det!


Steg 1 .
Kamma håret ordentligt.



Steg .2
Dessa två produkter använder jag till håret efter att ha kammat det ordentligt. Den första jag använder är Dove. Den gör mitt hår mjukare och rakare. Sen har vi Got2be. Den gör också håret mjukt, och dessutom luktar den jätte gott. Båda två produkerna finns i ICA & Kicks . Got2be kostar runt 49 kr ~ , och Dove vid ungefär samma pris.




Steg 3. Detta är också en produkt jag använder till mitt hår. (Blue Magic) Jag brukar nästan alltid göra det. Den gör håret mycket glansigt, Mjukt. och ifall man har torrt hår är det alltid bra och använda den. Denna produkt brukar finnas i Yusra eller i ICA. vet inte direkt hur mycket den kostar, men den är runt 50 - 60 kr ~.


Steg 4. 
Efter att ha användit dessa 3 produkter är det dags och snurra håret. Du måste göra det ganska hårt ifall du vill att lockarna håller sig. Det första du gör är att dela håret ungefär på mittbenna. Du kan välja mellan och göra 2 snurrar eller 4. Jag gör alltid 4 eftersom det blir mer lockar.


Steg 5.
Ungefär så här ska det se ut. Du ska göra detta innan du sover. sen när du vaknar är det bara och ta bort bollarna försiktigt .


Steg 6.
RESULTAT.
Så här blir håret ungefär efter du har tagit bort bollarna!

Jag älskar denna "HairStyle" Det är ungefär så jag har det i skolan. den är också ganska enkel och göra. Jag har redan krulligt hår. men jag brukar oftast platta håret. Och då vill jag samtidgt ha det lockigt/vågit men vill inte använda lock tången, sen när jag pröva detta blev det precis som jag ville ha det. Detta funkar också på krulligt hår. Har själv testat det på mitt naturliga hår. Ska forsätta men sånna "HairStyle" Så hoppas ni tycker om det.




Kommentarer
Postat av: Ninii

Jätte bra tips förresten bra blogg :)<3

2012-04-06 @ 12:41:05
URL: http://Niiina.devote.se
Postat av: Ilham

Tack nina, din blogg är också bra! :)<3

2012-04-06 @ 12:43:48
URL: http://ilhaammohammed.blogg.se/
Postat av: Deniisa

Åhhh vaa coolt !! Wallah ska testa :)

2012-04-06 @ 14:20:55
URL: http://denisa.bloggo.nu
Postat av: Ilham

haha :)

2012-04-06 @ 22:45:28

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0